הקוד האתי של מכינת תלם – "מסילת ישרים"

בחודשים האחרונים, עברנו במכינה תהליך משמעותי של יצירה וכתיבה של הקוד האתי של המכינה. כמו כל תהליך משמעותי במכינה – עשינו אותו יחד. בשלב הראשון, דנו בו במסגרת צוות הניהול של המכינה – ניסינו לחשוב יחד על השאלות הגדולות של החינוך במכינה: מהם הערכים המובילים שלנו? איך המרחב המשותף צריך להיראות? מהן החובות והזכויות של כל משתתף במרחב הזה? זה היה דיון ארוך…

בסיומו, יכולנו להגיש הצעת מסמך לצוות המטה וההדרכה המורחב של המכינה. המסמך שכתבנו עורר דיונים מרתקים על העבודה החינוכית המשמעותית שלנו במכינה. חלק מהצוות מורכב גם מבוגרות ובוגרים של המכינה, שהביאו גם את ההיכרות ארוכת השנים שלהםן עם המכינה, וגם את נקודת המבט שלהםן על השנה המשמעותית הזו בחייהםן כעבור תקופה. בהמשך, דנו בעקרונות המרכזיים של הקוד האתי גם בועד המנהל של המכינה, שמלווה אותנו בכל צעד, ומכיל דמויות מרכזיות בשדה החינוך והיהדות הליברלית בישראל. נתרמנו מהרקע העשיר של חברי וחברות הועד ומתפיסות עולמםן.

במכינת תלם אנחנו מאמינות בשיתוף של המכיניסטים והמכיניסטיות בהחלטות מרכזיות במכינה (זה כתוב גם בקוד האתי!), אז היה לנו ברור שנקרא אותו יחד עם חניכי המכינה החדשים בסמינר "יסודות". הקדשנו לקריאה המשותפת ולדיונים כמה משבצות שהיו מרתקות ומעשירות.

אנחנו מאוד גאות וגאים בתהליך ובתוצר שלנו, ומזמינות אתכםן להתעמק בו!